Rekrytering av programkoordinator pågår

OBS! Ansökningstiden har löpt ut och rekryteringsprocessen gått vidare till nästa fas

Handelskammaren söker Programkoordinator till Traineeprogram i Kalmar och Kronoberg

Nu söker vi en programkoordinator till ett av Kalmar och Kronobergs mest spännande kompetensförsörjningsinitiativ. Här har du möjlighet att vara med och påverka och bygga upp en verksamhet med stor inverkan på regionernas framtida konkurrenskraft.

I en gemensam satsning från Region Kalmar, Region Kronoberg, Linnéuniversitetet och Handelskammaren startar vi ett traineeprogram med målsättning att kompetens-försörja näringslivet i Kronoberg och Kalmar. Som trainee får nyexaminerade studenter möjlighet till en kvalificerad och relevant utbildning parallellt med en anställning på ett företag eller organisation i Kronoberg och Kalmarregionen. Programmet drivs och organiseras av Sydsvenska Handelskammaren, målsättningen är att 30–40 personer per år ska gå som trainee på olika företag i regionerna där programmet ansvarar för traineedelen.

Arbetsuppgifter

Som programkoordinator kommer du bl.a. att

  • rekrytera företag till programmet tillsammans med kollegor på Handelskammaren
  • planera och organisera event och utbildningar för deltagare och företag
  • medverka i urval och rekrytering av deltagare till programmet
  • stötta företagen i rekryteringsprocessen
  • stötta och följa upp deltagarna som befinner sig i programmet
  • sköta marknadsföring och digital kommunikation

Kvalifikationer

Vi söker dig som tycker om – och växer under eget ansvar. Du arbetar tillsammans med kollegor på Handelskammaren men har ett stort ansvar för programmets genomförande. Vi ser gärna att du har kunskaper om hur företag arbetar, i synnerhet med rekrytering och talanghantering. Du är kreativ och tycker om att organisera event och utbildningstillfällen. På grund av programmets utformning pågår flera processer samtidigt där du dels kommer att vara organisatör för pågående program, dels planera för nästa omgång, vilket ställer stora krav på framförhållning och struktur.

För att passa för tjänsten ska du ha säljande egenskaper som bygger långsiktiga relationer med företag och individer. Vi förväntar oss att du är en energisk och uthållig person, och att du har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet och i övrigt god datavana.

Övrigt om Tjänsten

Vi jobbar mot tydliga mål och du arbetar tillsammans med och rapporterar till Regionchefen för Affärsservice sydost på Handelskammaren. 

Placeringsort är Kalmar och då arbetet innebär en hel del resor inom region Kalmar och Kronoberg är körkort ett krav.

Anställningen är tillsvidare med 6 månaders provanställning. Programmet är i första hand planerat att drivas i 3 år med målsättningen att permanentas.

Vi tar emot ansökningar löpande med målsättning att tillsätta tjänsten i oktober/november. Välkommen med din ansökan till kerstin.bengtsson@handelskammaren.com samt erik.blomgren@handelskammaren.com

Om du har frågor kring tjänsten kontakta projektledare Erik Blomgren på telefonnummer 040- 690 24 10 eller Johan Andersson på 0480-44 41 60

När du söker tjänsten måste du aktivt lämna samtycke att få dina personuppgifter hanterade under rekryteringsprocessen. Vi använder inte dessa personuppgifter för något annat ändamål än för rekryteringen. De uppgifter vi lagrar är de du själv sänder in såsom namn, adress, telefon, mail och eventuella referenser. Ansökningarna sparas elektroniskt av personalchefen och den rekryterande chefen. Även VD och Region-chefen tar del av ansökningarna. Insamlade data raderas efter en rimlig tidsperiod dock senast efter två år. Kandidater kan när som helst be att få sina uppgifter raderade.